Cookie Control

För bästa möjliga användning av Wacker Neuson hemsida och för ytterligare optimeringar cookies används. Genom att fortsätta att surfa på Wacker Neuson webbplatsen godkänner du vår användning av cookies.

Några av dessa cookies är tekniskt nödvändiga för att säkerställa vissa funktioner på webbplatsen. Dessutom använder vi några cookies som används för att få information om användarbeteende på denna webbplats och att ständigt förbättra vår hemsida baserat på denna information. Du kan inaktivera användningen av cookies från tredje part genom att välja:

Main Navigation
Main Content

En intervju med Hugo Arce, regionchef Latinamerika, om Wacker Neuson och ”hans” marknad

Hugo Arce har varit regionchef inom Wacker Neuson sedan februari 2015 med ansvar för försäljning och service för regionen Latinamerika. Förutom filialerna och säljkontoren i Peru, Chile, Mexiko, Colombia och Brasilien ansvarar Hugo och hans team även för återförsäljarna i samtliga länder i Latinamerika.

Berätta något om dig själv.

Jag föddes i Lima, Peru, studerade gruvdrift i Peru och läste sedan in en MBA (Master in Business Administration) på universitet i Quebec i Montreal, Kanada. Jag har arbetat inom byggbranschen i över 20 år och haft befattningar i Anderna-regionen i Sydamerika, i Centralamerika och i Karibien innan jag började hos Wacker Neuson år 2015.

Vilka är dina viktigaste uppgifter och mål?

Vi vill stärka varumärket Wacker Neuson i Latinamerika, öka försäljningen och ta nya marknadsandelar samtidigt som vi vill uppvisa goda ekonomiska resultat. Med dessa målsättningar i minnet arbetar vi med att befästa den regionala strukturen så att vi kan ge rätt support till varje avdelning och varje land. Detta täcker in förstärkning och utökning av distributionsnätverket, i synnerhet för kompaktmaskiner. Vår utökade service innefattar även nya verktyg och finansieringslösningar, underhålls- och reparationstjänster, eftermarknad plus optimering av våra interna processer, bara för att nämna några av punkterna. Regionen består av 34 länder och 11 öar med mycket varierande förhållanden och krav som alla måste beaktas i vårt arbete med att uppfylla målsättningarna.

Har du någon favoritprodukt från Wacker Neuson?

Det är inte någon lätt fråga att svar på när man tittar på Wacker Neusons stora produktsortiment. Jag skulle absolut vilja nämna våra stampar. I Latinamerika är ordet för stamp (apisonador på spanska) synonymt med Wacker Neuson. Den historia, kvalitet och det förtroende som kunderna ger oss genom sina erfarenheter med våra stampar gör den här produkten extra speciell. Alla kunder och användare känner till vår stamp och den har blivit en tillväxtmotor och ett kännetecken för varumärket i Latinamerika. Jag vill också slå ett slag för våra kompakta grävmaskiner: här kombinerar vi teknik och kvalitet i mångsidiga och högeffektiva maskiner.

”Varumärket har ett fantastiskt rykte. Vår historia, maskinernas höga kvalitet och Wacker Neusons starka ekonomiska ställning är en perfekt kombination för att få genomslag på de latinamerikanska marknaderna."

Hugo Arce, regionchef Latinamerika

Wacker Neuson står för pålitlighet. Hur visar sig detta i ert vardagliga arbete?

Driftsäkerheten hos våra produkter är välkänd. De är verkligen i världsklass. Driftsäkerhet betyder också individuell rådgivning från våra anställda och partners. Vi finns till hands för våra kunder och vi erbjuder dem lösningar som passar deras behov. Driftsäkerhet gäller även eftermarknaden där vi är en snabb och lättillgänglig partner.

Vad förknippar du med varumärkets värderingar om passion, förtroende och lösningar?

Alla delar i vår mervärdeskedja hjälper kunderna att känna varumärket Wacker Neuson: från forskning och utveckling till produktion, konsulttjänster och försäljning eller administration – engagemanget och passionen hos alla anställda stöder vårt varumärke och gör det hållbart. Vi kan erbjuda bästa tänkbara lösningar på kundernas olika önskemål.

Vår slogan är "Wacker Neuson – all it takes!”. Vad innebär den för dig?

För mig betyder ”all it takes” ett löfte till våra kunder och partners. Det spelar ingen roll vilken utmaning en kund står inför. I egenskap av partner kommer Wacker Neuson att hitta en lösning genom ett samarbete som bygger på förtroende.